Over Drawovis

Wie is Drawovis en een greep uit gedane projecten

Drawovis

Al sinds begin jaren '80 ben ik actief als bouwkundig tekenaar voor diverse architectenburo's. Mijn projecten bestonden meestal uit utiliteitsbouw, zoals sociale werkplaatsen, scholen, appartementen, bankgebouwen, kantoren en bedrijfspanden. Daarnaast heb ik me al vroeg in mijn loopbaan bezig gehouden met computers en tekenprogramma's. Dat begon met een van de eerste 3D tekenprogramma's voor de bouw: Architrion op de Apple computer. Daarna ging de ontwikkeling al snel verder met AutoCAD. Naast systeembeheer en programmeren in Turbo Pascal, bleef het modelleren in 3D mijn grootste belangstelling houden. Met allerlei programma's zoals 3D Studio, Blender en Lightwave was ik bezig met dit onderwerp. Door uiteindelijk terecht te komen bij een eenvoudig 3D programma als SketchUp met prima plugin's zoals SU Podium en ProWalker, waarmee ik mooie renders en animaties kan produceren. Dat is nu mijn grootste passie. Maar de ontwikkeling gaat verder met Unreal Engine 5, waarmee prachtige beelden en animaties gemaakt kunnen worden.

Referentie projecten

met verrichte 3D en visualisatie werkzaamheden:

2015-2023: Japenga Architecten: visualisaties BAS Volvo, Foodpark, Poort van Veghel.
2019-2022: B&L makelaars: visualisaties woningbouw.
2019-2022: Amitec: visualisaties zonnestudies en utiliteitsprojecten.
2018-2023: Arceau ontwerpers: visualisaties woningbouw.
1986-2022: Bonnemayer: visualisaties utiliteitswerken en woningbouw.
2019-2023: People Work Service: visualisaties tijdelijke woningbouw.
2015-2021: Irene Schaap: visualisaties en tech. tekenwerk kunstprojekt ambachten te Oss.
2020-2022: Bart van Venrooij bouwstudio: visualisaties woningbouw.
2015-2019: Glampinglodges: visualisaties glamping projecten.
2007-2012: Arceau: visualisaties utiliteitswerken.

Portfolio renderprogramma TwinMotion
draaiend onder Unreal Engine

TwinMotion is een renderprogramma die hardwarematig steunt op Nvidia RTX
series videokaarten. Alles wat je hieronder in de plaatjes ziet, zijn 3D modellen,
tot aan elk grassprietje, boom en bloemetje toe. Het mooie van dit programma is dat je voor
elke render een eigen HDRI achtergrond, belichting en seizoen kunt kiezen.
Hier kun je volumetrische schaduwen en licht toepassen, lens flare, Normal mapping, enz, enz.
De seizoenen kun je letterlijk met een druk op de knop aanpassen. :D
In animaties kun je het laten regenen, sneeuwen en waaien (bladeren en gras
bewegen mee in de animaties).
Je kunt via Global Illumination of Path Tracing renderen, wat elk zijn voor- en
nadelen heeft.
Het programma is nog in ontwikkeling en voor verbetering vatbaar, maar is weer een sprong voorwaarts.

Gallery Thumb 1 Gallery Thumb 2 Gallery Thumb 3 Gallery Thumb 4 Gallery Thumb 5 Gallery Thumb 6 Gallery Thumb 7 Gallery Thumb 8 Gallery Thumb 9

nieuwste visualisatie

Gallery Thumb 1

Portfolio Visualisaties

Gallery Thumb 1 Gallery Thumb 2 Gallery Thumb 3 Gallery Thumb 4 Gallery Thumb 5 Gallery Thumb 6 Gallery Thumb 7 Gallery Thumb 8 Gallery Thumb 9 Gallery Thumb 10 Gallery Thumb 11 Gallery Thumb 12 Gallery Thumb 13 Gallery Thumb 14 Gallery Thumb 15 Gallery Thumb 16 Gallery Thumb 17 Gallery Thumb 18 Gallery Thumb 19 Gallery Thumb 20 Gallery Thumb 21 Gallery Thumb 22 Gallery Thumb 23 Gallery Thumb 24 Gallery Thumb 25 Gallery Thumb 26 Gallery Thumb 27

Portfolio Studies

Gallery Thumb 1 Gallery Thumb 2 Gallery Thumb 3 Gallery Thumb 4 Gallery Thumb 5 Gallery Thumb 6 Gallery Thumb 7 Gallery Thumb 8 Gallery Thumb 9